SEO copywriting is een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie (SEO). Het bestaat uit het schrijven van teksten die zowel voor zoekmachines als voor gebruikers relevant en waardevol zijn. Hierdoor kan je jouw zoekresultaten verbeteren en jouw doelgroep aantrekken en behouden.
Met SEO copywriting zorg je ervoor dat de tekst op jouw website zoekwoorden bevat die relevant zijn voor jouw producten of diensten, zonder dat de tekst onnatuurlijk of geforceerd overkomt. Hierdoor zullen zoekmachines een website eerder als relevant beschouwen en hoger in de zoekresultaten tonen.
Ik zorg er ook voor dat de tekst op jouw website voldoet aan de eisen van Google's Quality Rater Guidelines. Deze richtlijnen beschrijven hoe een website moet zijn opgebouwd en hoe de inhoud ervan moet zijn om een goede gebruikerservaring te bieden. Dit is belangrijk omdat Google de gebruikerservaring in de zoekresultaten meeweegt. Door me aan deze richtlijnen te houden, kan ik ervoor zorgen dat de tekst op jouw website niet alleen zoekmachine-vriendelijk is, maar ook een goede gebruikerservaring biedt. Hierdoor zal jouw website een hoger zoekresultaat bereiken en zal jouw doelgroep jouw website beter vinden.
Daarnaast is het ook belangrijk dat de tekst op jouw website goed leesbaar is voor gebruikers. Dit betekent dat de tekst goed geschreven is, de juiste toon heeft en informatie biedt die voor de gebruiker waardevol is. Dit zorgt ervoor dat gebruikers langer op een website blijven en er meer interactie mee hebben, wat weer kan leiden tot een verbetering van zoekresultaten.
Het nut van SEO-copywriting is eigenlijk heel makkelijk. Doordat er een goede structuur is op je website is het voor bezoekers meteen duidelijk waar je website en alle onderliggende pagina’s over gaan. De teksten zijn geschreven in de taal van jouw bezoekers en makkelijk te lezen. Ook geven de teksten antwoord op de vragen of problemen waar je doelgroep mee zit. En verder zullen ze eenvoudiger overgaan tot het afnemen van jouw dienst of product. Kortom, je website wordt een klantgerichte website!
Je website is onderverdeeld in verschillende pagina's. En die gaan weer (als het goed is...) over verschillende onderwerpen.
Vaak vinden mensen je makkelijk op je eigen merk- of bedrijfsnaam. Maar het is juist belangrijk dat ze je ook vinden op niet-merk gebonden zoekwoorden. Zoekwoorden die een beschrijving geven over jouw dienst of product.
Daarnaast is het ook prettig als ze meteen een goede pitch krijgen van jouw bedrijf. Dat ze merken dat ze op de goede weg zijn. En nieuwsgierig worden. Het moet dus heel interessant zijn en een duidelijk beeld geven van wat jij doet of je aanpak. Je wilt de kans vergroten dat ze hongerig worden naar meer informatie!
Vertel ons wat je doet, hoe je het doet en waarom je er zo goed in bent. Potentiële klanten worden als een magneet naar jouw diensten pagina's getrokken als je content erop goed optimaliseert met specifieke zoekwoorden.
Copywriting is het schrijven van wervende teksten met de juiste zoekwoorden waarmee je kunt overtuigen om een aankoop te doen en om informatie te geven. Goede copywriting maakt gebruik van termen die inspelen op hun behoeften. Daardoor krijg je als klant een goed gevoel bij een product of dienst. En wil je overgaan tot aanschaf. Of het lezen van een artikel om er meer over te weten.
Deze mag zeker niet ontbreken. Want geloof het of niet, dit is een van de meest bekeken pagina’s. Bezoekers willen weten wie je bent. Willen een goed gevoel bij jou of jouw bedrijf krijgen. Wie ben jij? Waarom doe je wat je doet? Wat is je missie, passie en drijfveer? Als dit aansluit bij je klant, dan kan ik je vertellen dat ze eerder met jou in zee willen!
Blogartikelen zijn een super goede manier om meer relevant verkeer naar jouw website te leiden. En om te laten zien dat jij dé expert in jouw vakgebied bent. En een pluspunt is, in een artikel kan je lekker veel vertellen over iets wat je op een detailpagina van je website niet kwijt kan.
Bijvoorbeeld een artikel met daarin een stappenplan voor een recept. En dan kan er tegelijkertijd een link geplaatst worden die verwijst naar de pagina waar soortgelijke recepten op staan.
Geen tijd om te bloggen, geen vlotte pen of gebrek aan SEO-kennis in huis om je blogposts hoog in Google te krijgen? Reden genoeg om mij in te huren om je blogs te schrijven! En als je een zakelijk artikel wilt laten nakijken, kan ook! Dat doen wij copywriters graag. Ik lees het door en zal eventuele aanpassingen in overleg doorvoeren.
Je kunt een landingspagina schrijven voor pagina's die niet in een van de voorgaande categorieën passen. Denk aan bijvoorbeeld lokale pagina's (Zoekmachine Optimalisatie Maastricht) waar jouw doelgroep naar op zoek is. Beantwoord hun vragen. Want geloof me, dat doen je concurrenten ook.
Dit kan je doen door te onderzoeken welke thema's of onderwerpen de doelgroepen in je omgeving het meest interesseren. Naast het maken van gebruikersvriendelijke pagina's, kan je hierbij ook op zoek gaan naar manieren om deze pagina's beter te laten ranken in zoekmachines.
Ik kan SEO-teksten schrijven voor je hele website. Maar ook voor 1 of meerder pagina’s (on-page SEO). Standaard voer ik de volgende stappen uit:
Prijs in overleg en afhankelijk van aantal pagina’s en of blogs.